Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » » » Есмир Золетић - Преко ћуприје до споменика


Tabla 10:00:00 0


Марица Ферхатбеговић, Прва основна школа, Живинице, Босна и Херцеговина


 

Преко ћуприје до споменика
(путопис)


Преко ћуприје до споменика препјешачио сам око 4 км и требало ми је сат времена да дођем до мјеста гдје се налази Споменик  Јосипа Броза Тита, који се налази у елитном дијелу града Живиница.
На путу до споменика наишао сам на ћуприју која повезује Живинице  и Бановиће. Постоји легенда која је везана за ову ћуприју, која каже да је Сулејман Величанствени излијечио највеће болести које су га спопале напивши се воде у близини ове ћуприје. Лијепа жена замотана у шамију и њен жгољави муж су брали жито недалеко од ћуприје. Познавао сам његовог оца Сифета Билкића тако да су се и они презивали Билкић.
Посматрао сам Оскову која је преко љета смањила водостај. Ипак је била веома питка и с њом сам угасио жеђ. Постала је чистија откад се прије 40 година затворила  творница.  Сав индустријски отпад бачен је у ријеку. Прешавши преко ћуприје свратио сам у ћевабџиницу „Рахатлук“ гдје се праве ћевапи по рецепту беговских слуга. Завршивши са ручком и идући испуцалим макадамом, срео сам једног кошчатог човјека којег нисам на прву препознао. Послије неколико тренутака препознао сам га и сјетио се да је то човјек с којим сам ишао заједно у разред. Наставио сам ићи путем до споменика и онда се почео дизати увис дим из Термоелектране Живинице, која је туристичка атракција јер је саграђена у вријеме Аустроугарске.
Приближавајући се споменику, примијетио сам велику гужву. Разлог  томе је била годишњица обиљежавања Титине смрти. Видио сам многе своје познанике међу којима и Османа Седиковића који је учествовао у Другом свјетском рату као командир 3. батаљона Осамнаесте Југославенске бригаде. Након што је он држао говор и разишли се људи, обишао сам Споменик Јосипа Броза Тита гдје сам положио цвијеће.
Обишавши успут елитни дио Живиница, примијетио сам велики скуп људи и сазнао сам да се игра утакмица на пластичном стадиону. Пожелио сам тамо отићи, али све улазнице су биле купљене.



Есмир Золетић, VIII разред


«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост