Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » Уз интегрисани свет знања са Светим Савом


Tabla 11:00:00 0


Звонимирка Јовичић, ОШ „Моша Пијаде“ Жагубица, ИО Изварица







„Свети Сава“- назив је тематског дана који је реализован у четвороразредном комбинованом одељењу у Изварици и њиме су били обухваћени садржаји следећих наставних предмета: Српски језик, Математика, Ликовна култура, Пројектна настава и Народна традиција.
Тематски дан је започео наставом наставног предмета Српски језик. Ученици другог и трећег разреда  имали су домаћи  задатак да на основу филма под  називом „Ово ће дете бити нови знак свету“, који су снимиле претходне генерације,  и  текстуалног материјала  осмисле говор о Светом Сави. Ученици четвртог разреда добили су задатак да малопре поменута сазнања прошире и детаљима из приче „Најбоље задужбине“. Додатни задатак био је да свако од њих штампаним словима ћирилице напише по једну реченицу о Светом Сави. На самом почетку часа, задатак је био да пронађу слова која су се налазила на доњем делу клупе и да од истих саставе реч (речи). Решење је било СВЕТИ САВА. Током самог часа,  сви ученици, сем ученика првог разреда, радили су по групама. Док је једна група држала говор о Светом Сави, други су били у улози необичног жирија који је имао задатак да рад „противничке“ екипе коментарише искључиво из угла онога што је било за похвалу. Ученик првог разреда је за то време малопре поменуте реченице преписивао писаним словима ћирилице.

 

У завршном делу овог часа ученици су се надметали у одговарању на питања која су била саставни део тзв. “Светосавског ликовног хиљардера“. То је наставно средство осмишљено по принципу чувене игре „Милионер“ са светосавском тематиком, уз комбинацију боја које су у спектру боја окарактерисане као контрасне. Осим што су се забављали, ученици су полако припремани и за час наставног предмета Ликовна култура јер се разговарало и о бојама на слајдовима, као и у свет математике јер су били у прилици да рачунају у оквиру прве хиљаде (отуда  и назив „Хиљардер“). Ученик првог разреда је у овом делу часа био задужен за читање питања.
На почетку часа наставног предмета Математика ученици су добили четири групе задатака (за сваки разред по једна група) чијим би решавањем стекли право да саставе од папира осмишљену слагалицу са започетим ликом Светога Саве. Након ове активности, ученици свих разреда решавали су задатке са тзв. математичке слагалице у чијој се позадини налазила фотографија манастира Хиландар. Задаци су се односили на живот и рад Светога Саве, као и на садржај раније анализираних прича о њему.


На почетку часа Ликовне културе разговарало се о контрастима, бојама и простору у контексту онога што је на претходним часовима истакнуто о овом великану. Током наредне активности ученици су радили по групама. Једни су имали задатак да применом комбиноване технике од различитих материјала креирају детаље који имају везе са животом и радом Светог Саве. Тако су осмислили и направили књижице (као симбол његове привржености књигама), дрвеће (као симбол његовог одласка у лов), животиње (као симбол његове љубави према овим бићима), пут (као симбол његових путовања), чиније од пластелина, куће... Друга група ученика неколико тренутака радила је индивидуално јер су имали задатак да један по један доцртају детаље на започетом лику Светог Саве  на коме су се налазили задаци са почетка часа наставног предмета Математика. Следећи корак је био договор о бојама које ће користити, а онда је свако свој део бојио на тај начин што би гумицу оловке умочио у боју, те би њоме, потом попуњавао површине на свом делу слагалице.


Ученик првог разреда је затим, радећи на задацима предвиђеним Пројектном наставом, направио мини постер о исхрани на двору Немањића, исхрани Светог Саве и онога што најчешће данас деца конзумирају.
Уследило је, потом повезивање свих делова у јединствену целину и разговор о томе. Сви су као награду добили беџ са ликом Светог Саве, који ће, по договору, носити током приредбе на дан школске славе.
Током петог часа, а у оквиру наставног предмета Народна традиција замишљало се како су могле изгледати куће у то доба, као и о занатлијама и обичајима у вези за рођењем и крштењем деце која се односе на тај период.

«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост