Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба


Tabla 08:00:00 0


Љиљана Химмел је рођена 1966. године у Ечки. По струци је организатор културних активности и професор разредне наставе. Мултимедијални је уметник, обзиром да поред постављања бројних перформанса, пише прави лутке и осмишљава костиме за предстојеће представе. У својим радовима спаја Народну традицију и Примењену уметност.
Пише поезију за децу и одрасле, драмске текстове, кратке приче. Неколико драмских текстова по којима је урадила луткарске представе, снимиле су РТС, студио Б, телевизија Војводине и телевизија Луна.
Већ 23. годину води секцију која се зове Креативни кутак, која је спој луткарске и драмске уметности, примењене уметности, народне традиције, ликовне уметности и дечијег књижевног стваралаштва.
Као ментор, добитник је више првих државних награда на Фестивалима луткарства, двадесетак међународних награда дечијег књижевног стваралаштва, ликовних награда и награда “Витезовог пролећа”… Најпоноснија је на награду за неговање креативности код деце коју је добила од Сцене свих креативних.
Објавила је два драмска текста у зборницима: “Испод дуге”- “Чаробне пахуљице” и “Драмски текстови за децу”- (Учитељско друштво Лесковац) - “Црни снег”, а поезију за одрасле у књижевном часопису “Звездани колодвор”, “Авлија” те у  међународним зборницима “Љубав је тајна” и “Загреб на длану”.



(Учитељима и деци с поштовањем)

ДОБРОДОШЛИЦА


Добро нам дошли ђаци прваци!
Добро нам дошли весељаци!
Гледам вас данас сте ми некако озбиљни
Неко би реко тужни и уплашени.
Ја знам каква вас брига мучи и мори:
Како ћете научити читати, писати и рачунати у школи.
Одговор стиже из прве руке
Све ћете то савладати без муке.
Уз труд, вољу и поштовање
Кроз игру ћете стицати неопходно знање.
Читаћете брзо ко што тече река,
Писаћете лепа слова нека,
Бројеве ћете у ред постројавати,
Па их онда одузимати и збрајати.
Учити о живој и неживој природи,
Која животиња зими спава, а која по ноћи добро види.
Вежбаћете на справама и певати,
Дела што на вас личе четкицом и бојом стварати.
Хајде, Брзо се сада насмејте!
Као што видите, нема због чега да бринете!
Руке једни другима пружите,
У школи је важно да се сви дружите.
Нек вам уз благи осмех ваших учитеља
Школски дани буду пуни петица и весеља!
ЖИВЕЛИ!





Е ТО ЈЕ ШКОЛА


Здраво ми били другари!
Шта ја то видим?
На лицу вам брига
Осмех квари.

Да вас случајно плашили нису?
Како учитељи децу туку, за уши вуку?
Да у школи нема игре и песме
И да се у њој смејати не сме?

Којешта!
Скини са леђа ту страшну муку,
Ухвати свог друга за руку.

Развуци осмех од ува до ува.
У школи се учи,
Али се и другарство чува..


Додуше, у школи се чувају и тајне
И осмеси неки-
Е, ту су главни одмори велики.

А пример појави се она,
А у твојој глави зазвоне, сва школска звона,
Па црвен у лицу, промашиш учионицу

И замало да заборавим нешто важно...
С ужином се осећам страшно снажно.
Ал највише се развеселим
Када је с другом поделим.

Па зар у школи лепо није?
Шта чекате, освојите је!






ЧАРОБАН ОСМЕХ


Ликови: Ана и Раде
Раде:     
Тра, ла ,ла, ла, ла,
колачић један појешћу ја!
Добро ме, добро гледајте сада,
У устима нестаће млечна чоколада!
И сад да свима буде јасно,
карамелу, погрицкаћу сласно!
Увек сам такав баш слатко волим
О четки и пасти нећу да зборим.
Нек зубе пере ко је луд!
Ја ћу слаткише да једем свуд!
Мљац, мљац, мљац....

Раде (болно уз јаук):
О, јао, јао, о, јао, јао,
Мене је ужасно зуб заболео!

Ана:
О, здраво Раде, ти си ме звао!


Раде ( снисходљиво):
Нисам те, јао, звао! Ал кад већ дође
Стави ни облог  да зуб ми прође!

Ана:
Сачекај мало..Одмах ћу доћи...
 (враћа се с облогом и везује га Радету на образ.Његов изглед засмејава)

Ана:
Од облога овог ,можда зуб ће ти проћи!
Ха, ха,ха, ха

Раде: (молећиво и с пуно љубави)
Не смеј се Ана!
Осмех ти блиста ко Сунце
пролетњег дана.
Зуби ми трну, образи горе
ко после уједа три страшне зоље!
Помози другу у невољи,
да опет постане онај стари!

Ана:
А је ли Раде, реци ми,
Јеси ли зубе опрао ти?

Раде: ( презриво)
Ех, зубе, зубе...
 Нек зубе пере ко је луд!
 Ја нећу на то  да трошим труд!

Ана:
Па онда кукај,  моли и плачи,
утеху нећеш  у слатком наћи.

Раде: ( мешкољи се од бола и решава да прихвати савет)
Па како онда , реци ми Ана?

Ана:  ( озбиљно, али с дозом моралисања)
Твој проблем напросто – зове се храна.
Уместо слаткиша, поврће и воће једи,
А после сваког јела зубе пери,
Све док ти не постану бели.
Бар два пута годишње зубару иди
Да зубе ти прегледа и квар отклони.

Раде: (проверава да ли је добро разумео)
И више никада нећу
Јечати болно,
Грдити живот и лошу срећу!

Ана:
Имаћеш осмех хвале вредан,
У мом срцу бићеш дечко број један!

Раде: ( Узима у руке четкицу и пасту и  обраћа се публици)
Ако је тако,
нећу више да губим време,
скинућу с врата то тешко бреме!
Пасту на четку да ставим само,
па да осмехом подарим Ану!

Ана: ( публици)
Драга наша децо,
надам се , да сте и ви научили
да зубе треба редовно прати,
кко желите здрави да будете
и да вас неко осмехом награди!

 (Раде с гитаром прилази Ани. Певају, а у томе им помажу птичице и јабуково дрво које се њише у ритму музике и грли децу)

ЧАРОБАН ОСМЕХ – сонг

Раде:       Мислио сам није вредно
                зубе прати трипут дневно,
               хватала ме мука права
                кад год одем код зубара.

Ана:        Мислио си волећу те
                ако слатко једеш стално.
                Али то ти драги Раде
                зубобољу страшну зададе.

Рефрен (заједно)
                Трипут дневно зубе пери
                док не постану ти бели
                и видећеш баш је тако
                чаробан осмех имаћеш лако!

Раде:       Чаробан си осмех медан
                подарила мени Ана
                и дала ми савет вредан
                како да постанем дечко број један!

Ана:        Рекла сам ти нећу крити,
                у мом срцу ти ћеш бити.
                Поруку имам једну ја
                нека је чују деца сва:

Рефрен (заједно)
                Трипут дневно зубе пери
                док не постану ти бели
                и видећеш баш је тако
                чаробан осмех имаћеш лако!

                                  К  Р  А  Ј
     


«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост