Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » » Ања Александра Василијевић - Бележим путујући


Unknown 16:00:00 0

Снежана Стојановић, ОШ «Васа Чарапић» Бели Поток

 
Бележим путујући


Ш
апат ветра је носио гласе из давнина... Валови Јадрана су ми причали о Илирској краљици Теути. Била је, кажу, најлепша жена на овим просторима... О њеној се лепоти причало, очи су јој биле боје која се не може описати, оне боје која се роди када сунце обасја морску пену, обгрли је... Тек, такав су сјај имале... На хиљаде звезда се ушушкало у њима.
Након мукотрпних ратова, било је питање када ће Римљани доћи по њу. Скочила је са највише стене, и заувек уснула у мору. Није хтела дозволити да је зароби римска легија. Легенда каже да је у  трeнутку  кад јe  Тeута  уронила  у  море, цео Бококоторски залив постао јединствено модро-плав. Рекли су ми таласи да је дух краљице Теуте остао да живи на високим планинама, близу обалe. Још су ми шапнули да често одевена у беле провидне хаљине, сличне оним додолским, долази на обалу да би се умила  и својим очима вратила моћ, плавет и сјај.
У близини Рисна, између стена и шуме налази се пећина. Зову је Теутина пећина. У њу је Илирска краљица, пре него што се бацила у море,  сакрила своје благо, сав накит, суво злато...
Понекад, када би громови играли изнад мора, муње севале, таласи тутњали, на обали би се налазили покоји златни новчићи, или  део ћупа у којем се крило благо...
Причали су ми таласи да Теутин дух често зарања ноћу у воду и нестаје. Чак ни они не знају где...
Одједном сам се тргла. Стојим на обали у белој хаљини, мокрој од морских таласа...
Поред мене је гранчица маслине... И не знам да ли сам то снила или је била стварност...
Речи ношене ветром, дотаклe су  мојe  срцe и  урeзалe  сe  стабло  маслинe.
Дотакла сам стару маслину.
Тишина. Маслине не говоре...
Месец је засијао над морем... 
Стара  маслина  памти, а  таласи  причају  ономe  ко  умe  да  слуша...


Ања Александра Василијевић 62

Прва награда на 24. Светосавском књижевном конкурсу Народне библиотеке "Његош" у Књажевцу, на задату тему Бележим путујући, у категорији КРАТКА ПРОЗНА ФОРМА (конкуренција млађих од 15 година)

«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост