Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » » » Надина Мујагић - Ја сам Гимпел луда


Tabla 14:00:00 0


Марица Ферхатбеговић, Прва основна школа, Живинице, Босна и Херцеговина




Ја сам Гимпел луда

( Креативни задатак рађен по књизи Гимпел луда, И.Б. Сингера)


Ја сам Гимпел луда. Право име ми је Гимпел, а надимак ми је луда. Њега сам добио од људи. Био сам познат по томе јер сам наиван. За сваку глупост ја сам се плашио и повјеровао у њу. Особину наивност има сваки човјек. Насјест ће на неку шалу, ако је неко баш убједљив, повјероват ће и у оно немогуће. Али ја, ја сам превише такав. Колико год пута мислио о томе како да то исправим, све је било лошије и још више сам насиједао на то. Осјећао сам се као да нисам човјек, да сам различит од свих људи. И све што сам више мислио о томе, у срцу се повећавала бол и усамљеност. Но, нисам био свађалица, трачара или тако нешто. Једноставно, нисам способан за то, али зато сви остали јесу. Не могу да их схватим. Шта постижу тиме што мене исмијавају и праве ме већом лудом. Њихово срце је камен, а моје срце постаје шупљикаво јер га сви пробадају. Него, једном сам био веома потресен, онда када су ми рекли да су ми родитељи устали из гроба. Знам да то није могуће, али ја сам будала опет њима повјеровао и отишао сам провјерити, а то је била само једна од њихових шала. Тада сам се заклео да више никоме нећу вјеровати, међутим, када се навикнеш на нешто и дуже времена се бавиш тиме, веома тешко се одмаћи од тога. Тако да су ме опет насамарили, јер причају баш убједљиво и нисам могао разликовати таму и свјетло. Једном сам отишао до рабина да ми да савјет и из тога сам извукао поруку да је боље трпити увреде него да ти то радиш другима. Онај који сам себе лаже и слуша своју лаж, доћи ће дотле да неће више познавати истине ни у себи, ни око себе.



Надина Мујагић, IX разред

«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост