Филип Живојиновић - Кад не би било табле
Unknown
12:00:00
0
Кад не би било табле...
У учионици прво што се види јесу столови и столице, а после њих за очи
запада бела, чиста табла која
има многе функције која се мора
редовно одржавати (барем код неког).
Кад не би било табле, наставницима и наставницама било би тешко. Наставник географије понекад напише површину државе и називе који се ,,тешко’’ изговарају и која ми наваљујемо да нам напише. Без табле бисмо морали пажљиво да га слушамо и тако не би било проблема. Наставница француског, када радимо граматику, испише целу таблу и онда избрише када препишемо и опет испише. Код ,,францускиње’’ и са и без табле слабо знамо, наравно, осим појединца. Наставница математике, посебно кад радимо круг, више времена проводи цртајући кругове. Радимо задатке на табли. Показати примену Питагорине теореме на круг без табле није нимало лако. Можда једини начин би био нацртати круг на зиду и показивати. Код наставника историје углавном радимо на пројектору тако да је исто и са и без табле. Наставник физике не воли да диктира зато он сваки задатак и сваку дефиницију запише на табли. За њега би било проблем јер би морао да диктира, а онај ко не зна задатак, мора да препише решења од оног ко зна. Наставница српског не воли да пише, али када се мора – онда се мора. Тако да, када радимо историју језика, ми напишемо много, али онда мора да се учи само из свеске. Предавање за њу без табле не би био изазов, али за нас би важило: ,,Књигу у шаке док још није касно!’’.
Кад не би било табле, наставницима и наставницама било би тешко. Наставник географије понекад напише површину државе и називе који се ,,тешко’’ изговарају и која ми наваљујемо да нам напише. Без табле бисмо морали пажљиво да га слушамо и тако не би било проблема. Наставница француског, када радимо граматику, испише целу таблу и онда избрише када препишемо и опет испише. Код ,,францускиње’’ и са и без табле слабо знамо, наравно, осим појединца. Наставница математике, посебно кад радимо круг, више времена проводи цртајући кругове. Радимо задатке на табли. Показати примену Питагорине теореме на круг без табле није нимало лако. Можда једини начин би био нацртати круг на зиду и показивати. Код наставника историје углавном радимо на пројектору тако да је исто и са и без табле. Наставник физике не воли да диктира зато он сваки задатак и сваку дефиницију запише на табли. За њега би било проблем јер би морао да диктира, а онај ко не зна задатак, мора да препише решења од оног ко зна. Наставница српског не воли да пише, али када се мора – онда се мора. Тако да, када радимо историју језика, ми напишемо много, али онда мора да се учи само из свеске. Предавање за њу без табле не би био изазов, али за нас би важило: ,,Књигу у шаке док још није касно!’’.
Учионица без табле не би била потпуна, као ни
предавање наставника или наставница. Зато чувајте своје табле и не дајте да вам
буду прљаве од маркера или креде, јер се онда неће ништа видети и то ће бити
као да табле ни нема.
За Табла Фест 15
Филип Живојиновић, VII -2, ОШ „Бранко
Радичевић“ Лугавчина (Смедерево)
Ментор: проф. Ана Хранисављевић