Татјана Ковачев
Tabla
14:00:00
0
Деца
воле спонтаност, духовитост, игру, ненаметљив стил подучавања, једноставност
израза... Трудим се да свакодневно применим методе и технике учења које ће
ученицима омогућити да лакше усвајају знања. У току 25 година рада са децом,
пред себе сам стављала нове изазове и крчила пут реализацији својих идеја.
Помогло ми је стручно усавршавање као и примена информационих технологија. На
блогу https://tatjanakovacev.wordpress.com/
постављам занимљиве часове и друге активности. Ауторским песмама, драмским текстовима, загонеткама и
мозгалицама наводим децу на размишљање и усвајање и разумевање порука. По
драмским текстовима су извођене луткарске представе на ФЛУОШ-у у Сомбору и
Новом Саду и смотри „Наша срца куцају у истом ритму“ у Ветернику. На
међународном Фестивалу луткарства са драмским текстовима сам освојила друго и
треће место. Песме, загонетке и мозгалице су објављене у дечјим часописима. Роман
„Игрица лавиринт“ је настао из потребе да се ученицима приближи књига и развија
љубав према писаној речи. Роман представљам кроз „Радионицу –размишљаоницу“.
Промовисање читања је под називом „(У)читај књигу“. Гостујем у библиотекама и
школама. Утиске постављам на сајт http://igricalavirint.kovacev.net/.
Са истом радионицаом сам била учесник у Змајевим дечјим играма 2013. у оквиру
научних радионица.
Прваци
се друже са јунацима песама и прича из „Читалице-писалице“, Едука, Београд.
Радна свеска је намењена ученицима који се тек упознају са техником читања и
писања, ученицима који познају сва слова и ученицима који су дошли у школу са
већ овладаном техником читања и писања. Текстови су прилагођени темпу, знању са
којим су пошли у школу и интересовањима ученика. Текстови су духовити, поучни,
а заступљени су и текстови који од даровитих ученика захтевају да дођу до
закључка или решења.
Аутор
сам смотре „Под истим небом нашег дома“ чији је циљ јачање свести о
мултикултуралности, подстицање на
толеранцију и превазилажење предрасуда о различитостима, превазилажење
дискриминаторних ставова и стереотипа, неговање народне традиције. Смотра је у
календару такмичења и смотри ученика основних школа Министарства просвете,
науке и технолошког развоја http://podistimnebomnasegdoma.weebly.com/
БРАТЕ
Стигло писмо од унука Луке
из сунчане и далеке Грчке:
“Драга бако, овде је кул!
Све је брате, ама баш све фул!
Вода је екстра, а провод страва,
мада су цене боли глава.
Тата ме гњави, прави је смор,
али мама нас држи на игнор.
Она се, брате, добро рифрешује,
док се тата стално рестартује.
Није навикао на такав одмор,
брине га какав ће бити крајњи скор.
Лајковао сам једну девојчицу,
због ње стално играм игрицу.
Никако да пређем левел пети,
знојим се, не спавам, губим апетит.
А и пљеске им, брате, нису неке,
једне су тврде, а друге меке.
Све је , брате, копи-пејст,
ма, шта да ти кажем, отвори фејс.
Видећеш слике, јуче сам окачио,
објаснићу ти кад се будем вратио.
Љубац од Луке из сунчане и далеке
Грчке.”
Чуди се бака док писмо чита.
Унуке остале је позвала да их
приупита:
“Зашто се Лука у Грчкој мучи?
Зашто пише језиком грчким?”
“Нису то грчке речи, бако,
данас свако дете прича тако.”
Бака се ипак и даље чуди,
каквим то језиком данас говоре
људи?
Све бака може да разуме, али једно не,
како унуку свом она БРАТ је.
Разне
позе козе Розе
Козу Розу спопала нервоза.
Која је за инстаграм најбоља поза?
Пући брњицу и кези се Роза,
Мало спреда, па острага поза.
Одозго, одоздо слика се Роза.
Мало на ливади, па из воза.
Згодно је место и винова лоза.
А ту је и миришљава мимоза.
Не једе, не пије, само се слика Роза.
Не постоји никаква дијагноза,
Као да је нека хипноза.
„Не помаже ти никакава поза“,
Јарац Јаро скроз је сроза,
„Коза је увек - коза“.