Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » Како да докажеш ефекат стаклене баште


Unknown 08:00:00 0

ЕКОЛОШКА ИСТРАЖИВАЊА
Ученик: Анастасија Лакета VIII-1
Наставник: Биљана Ристановић
ОШ ВУК КАРАЏИЋ, ВЛАСЕНИЦА

КАКО ДА ДОКАЖЕШ ЕФЕКАТ СТАКЛЕНЕ БАШТЕ?

Потребан материјал: већа пластична кутија, комад стакла за поклапање кутије, термометар, мало парче картона, вода и земља.

Поступак:

У пластичну кутију сам ставила слој земље (око 3 цм) и поквасила водом;
Комад картона сам поставила тако да може да служи као ослонац за термометар;
Кутију са земљом и термометром покрила сам стаклом;
Кутију сам изложила свјетлости јаке лампе;
Провјерила сам колика је температура у кутији;
Извадила термометар из кутије и измјерила температуру ваздуха изван кутије;
Исто то поновила сам неколико пута.


 
•       Пластична посуда има улогу слоја штетних гасова у атмосфери.
•       Овим поступком можемо објаснити ефекат стаклене баште.
•       Слој штетних гасова не дозвољава да се вишак топлоте, који се одбија од земљe, врати назад у атмосферу.

•       Због тога долази до прегријавања планете Земље и крупних климатских промјена чији смо сви свједоци.

«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост