Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » Соња Здравковић, школа "14. Октобар" Ниш


D.M.Drama 23:52:00 0

Соња Здравковић, професор математике у рачунарству и информатици и остручени дефектолог – олигофренолог


                                 

Соња Здравковић ради у школи за основно и средње образовање 14. октобар у Нишу на радном месту професор математике. Чланица је Друштва математичара Србије и Друштва дефектолога Србије. У својој четрнаестогодишњој професионалној пракси два пута је награђивана и то:

·         за успех у развоју талентованих младих математичара - ДМС Подружнице Ниш 2004. године,  и
·         за постигнуте резултате у раду са младим математичарима – Друштво математичара Србије 2003/2004. године.
Соња Здравковић спада у оне  професоре који својим радом и понашањем  показују ученицима вредности и принципе за које се залажу и којима теже. Васпитање, морал, разумевање и искреност сматра основним људским карактеристикама које се радом са младима могу унапредити. Због тога ученицима посвећује посебну пажњу како на часу, тако и ван њега. Кад год им је то потребно, ту је да пружи помоћ, савет или разговор. Исто важи за родитеље, колеге и ненаставни кадар.
Посвећујем им пажњу на часу и након тога, у школи и ван школе. Увек могу да ми се обрате, уколико им је потребна помоћ, савет или само разговор. Постављам оствариве циљеве. Трудим се да ученици сами постану свесни својих могућности, потенцијала којим располажу, те да и сами прате остварени напредак. Сваки следећи циљ треба да буде за корак испред тренутног стања. Трудим се да створим пријатну радну атмосферу у одељењу, да ученике водим и усмеравам. Дајем им реалне, интересантне, животне примере. Ученици увек могу да изнесу своје мишљење. Одговарам на њихова питања, дајем додатна објашњења и подстичем ученике да користе своја знања из других предмета, а све то са циљем обогаћивања њиховог знања и опште културе.
Учење је за њу најозбиљнији посао, изазов који треба успешно савладати, правилно применити, решити проблем и уз помоћ знања даље напредовати. На основу тога прилагођава свој рад потребама ученика у складу са знањима и вештинама које треба да поседују како би достигли очекиване компетенције и како би били оспособљени за рад. Подстиче ученике да самостално раде, изводе закључке и припремају презентације. Упућује их на интернет и корисне сајтове. Прати појединачни развој сваког ученика, као и напредак одељења као целине.  Поставља оствариве циљеве како би ученици што више напредовали.
Уводим савремене методе рада користећи дигиталну учионицу и најсавременију интерактивну таблу. Садржај наставних јединица излажем путем PowerPoint презентација и обучавам ученике како за рад на рачунару, тако и за безбедно коришћење интернета.
Стварањем пријатног окружења и радне атмосфере позитивно утиче  на процес напредовања у учењу. Подстиче ученике да раде у групи, пружају подршку једни другима и на тај начин развијају сигурност, самосталност и јачају своје самопоуздање. Активира ученике различитим задацима да постављају питања, износе сопствена искуства и мишљења, помажу при раду, да се  самооцењују и, наравно, напредују.
Сматрам да моје компетенције и позитиван став према послу који обављам повољно утичу на ученике, да их мотивишу да постану бољи  и успешнији, као што они мене подстичу да напредујем. Непрекидно се уасвршавам, користим разноврсна наставна средства и методе јер сматрам да је то веома битно и у то много улажем.
Благовремено одговара на постављена питања. Уз примере из праксе даје потербна објашњења, скреће пажњу на неопходну стандардизацију у привреди, очувању здравља и заштити животне средине. Инсистира на повезивању знања. Упућује ученике да што више користе корелацију са осталим стручним предметима, да проблем посматрају и решавају из различитих углова.  Код ученика развија позитиван и конструктиван став према струци како би се успешно укључили у процес рада.
Припрема радне листиће и прилагођава их потребама сваког ученика. Додатно помаже ученицима са потешкоћама у учењу применом једноставнијих задатака и очигледних примера. На тај начин они стичу сигурност пратећи принцип од једноставног ка сложеном.
                 Учествовала је у изради:

  • -       Збирке задатака из математике за припрему ученика VIII разреда за полагање завршног испита
  • -   Тестова за пробни завршни испит из математике за ученике VIII разреда – јединствене и прилагођене
  • -       Тестова за завршни испит  из математике за ученике VIII разреда – јединствене и прилагођене
  • -     Упутства за бодовање горепоменутих тестова. (Реч је о збиркама и тестовима за ученике ШОСО „14. октобар“ у Нишу.)
Из свега што је овде наведено јасно је зашто директор школе „14. октобар“ из Ниша, господин Зоран Николић, увек и на сваком месту са поносом прича о наставном кадру своје школе.
„Табла“ жели ШОСО „14. октобар“ још много успеха у раду и позива и остале основне школе да представе члана свог колектива како из наставног, тако и из ненаставног кадра, или ђака за кога сматрају да је својим радом то заслужио.

«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост