Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » Марко Јовановић - Папирне птице могу да полете


Unknown 10:11:00 0



Kад сам био морнар, пловио сам барком по сињем мору и тражио златну рибицу. Узалуд, нигде је није било.
Једног дана сам отишао на Дунав да пецам. У тренутку сам приметио да је нешто засветлуцало у мутној води.
„Можда је благо?“ – помислио сам. Приближио сам се и боље погледао. На удицу се упецала лименка пива. Извукао сам је и јако промућкао. Још увек сам се надао да је у њој златна рибица.  На моју велику жалост у њој је била мала, малецна, оволицна рибица. Имала је реп, пераја, овећи стомак и била је плава. Kопрцала се јако па сам је ставио у теглу са водом. Да је поједем,  нисам хтео јер је била мала и жива. Да је вратим у Дунав - морао сам да је покажем другарима. Однео сам је кући и кад су је сви добро разгледали,  оставио сам је заједно са теглом и лименком у соби. Дао сам јој мрвица да једе и отишао да се играм.
Kад сам се вратио у тегли није било рибице. Само је писало на једном папирићу: „Ја нисам обична  него летећа рибица! Хвала ти што ме ниси појео, што си ме спасио и  нахранио. Летећа рибица.“
Чим сам ово прочитао, папирић се претворио у птицу и одлетео. Лименка се благо зањихала и претворила у лепу вазу. Испричао сам мами и тати шта се догодило, а они су се само значајно насмешили и рекли да имам бујну машту. Ипак, кад лете птице, ја волим да их гледам.
Kо зна, можда ћу да угледам и своју плаву летећу рибицу или ону малу папирну на којој ми је писала „ХВАЛА ...........“. Ова лепа ваза у мојој соби ме подсећа да се све ово стварно догодило и шта треба увек да радим.


Марко Јовановић V2,  OШ Старина НовакБеоград

Прича је награђена трећим местом на Првом еколошком фестивалу Србије "Чистунко".

«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост