Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » Значај корелативне наставе у образовно-васпитном процесу кроз три приказа наставних садржаја


Tabla 13:00:00 0

Нада Кљајић

Стручне трибине  професорице разредне наставе Наде Кљајић из Баранде намењене наставницима


ДРУГА ТРИБИНА


Тема: Значај корелативне наставе
у образовно-васпитном процесу
кроз три приказа наставних садржаја

Одржана 7.12.2017.
У малој  сали Културног центра у Зрењанину

1.Утицај реклама на ученика узраста 6 и 7 година
2.Толеранција у настави
3.Едукативни филм о неживој природи





       Корелативна настава има значајну улогу у наставном процесу сваког просветног радника. Кроз скоро сваки наставни час може се повезати више наставних предмета тј. њихових елемената, што наравно представља добар начин у формирање хармоничних целина у ОВ процесу. У историји је остало забележено много научника, који су, да би унапредили свој научни рад, нужно везивали и друге науке не би ли тако дошли до врхунских резултата. Посебно треба истаћи Леонарда Да Винчија јер је он изучавао математику, биологију, физику, механику, и многе друге науке како би  тако унапредио своје виђење уметности  којој се и дан данас дивимо. Зато би било пожељно да и наставници на сличан начин требају посматрати корелацију међу предметима.



Помоћу повезивања наставних предмета ученици много лакше повезују своја знања, вештине, навике, а на њих  све то има и образовни али и васпитни утицај. Корелације треба предвидети у свом наставном плану и програму где се увек може додати још нешто ако је то потребно.

Ваља  истаћи и да корелативна настава треба и мора бити ослонац на сваком часу за стицање нових знања и нужно мора бити саставни део тимског рада, групног, пројектног, интегративног итд.




Корелација се може вршити и на тај начин што ће један наставник обрађивати на свом часу наставне садржаје ослањајући се делом на садржаје свог колеге са претходног часа. Или, може један наставник започети неку тему на свом часу, а колега наставити на другом часу, или на колико то већ буде потребно. Оваква врста наставе нарочито има велики утицај ако се спроводи ван учионице на терену приликом процеса истраживачког наставног рада или посете, излета, екскурзије и слично. Такође кроз остваривање циљева и задатака постављених пројектном наставом ученици могу кроз корелацију са више предмета лакше доћи до краја тј. закључка свог осмишљеног пројекта. 

На трибини је приказан утицај корелативне наставе кроз часове одељењског старешине где је са ученицима извршено истраживање о томе  какав утицај рекламе остављају на њих, како појачати толеранцију у одељењу а кроз пројектни део часова Света око нас, корелацијом међу предметима, снимањем едукативног филма, током истраживања и вршења огледа о неживој природи.



Нада Кљајић
професор разредне наставе
Баранда, Србија


«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост